Prima pagină > Viata de zi cu zi > Windows 7 – evolutie pe dracu

Windows 7 – evolutie pe dracu

Astazi am avut „ocazia” sa imi bat capul cu un Windows 7 in paralel cu un Windows Vista. Le-am comparat, mi-au dat batai de cap si in final m-au dezamagit. Tin sa precizez unele chestii inainte de a va povesti cele intamplate. Folosesc XP-ul de prin 2003 pe calculatorul personal si de aproape un an de zile m-am apucat de Linux in eventualitatea ca intr-o buna zi (care este tot mai aproape si mai reala) voi fi nevoita sa renunt la XP si nu voi avea alta solutie decat Linux. Ei nu sariti asa in sus! Stiu ca toti spuneti ca Linux este net superior, dar dupa aproape un an de zile de utilizare tot incepatoare am ramas… mi se pare destul de dificil cu toate tutorialele care se gasesc pe net. Nici pana astazi nu am reusit sa configurez cum trebuie wine-ul. Dar sa revenim la Windows-uri.

Pana astazi nu vazusem Windows 7 (da…rusine mie), iar pe Vista am stat foarte putin in trecut. Inca mai am Windows XP pe calculatorul personal pentru ca nu mi-a placut Vista de nici o culoare. Mi se pare o involutie. Si iata ca astazi am avut ocazia sa ma joc cu 2 calculatoare, un laptop dotat cu Vista si un desktop Dell dotat cu Win 7.

La prima vedere ambele sisteme pareau identice, doar ca Vista se misca mai greu, iar Windows 7 era mai rapid si mai slefuit (asta spune toata lumea). Aproape ca m-a fermecat cel din urma… DAR a trebuit sa configurez conexiunea la internet. Nu am injurat in viata mea cat am injurat in acele momente. Daca erau calculatoarele mele fie aveau Linux pe ele acum, fie erau sparte si aruncate la gunoi. Practic nu am descoperit cum sa configurez adresele de IP. Nu am gasit nici o fereastra cu proprietati, dar in schimb am dat peste mii de ferestre idioate in care sistemul incerca sa imi sugereze tot felul de cacaturi sau incerca sa rezolve singur situatia (de parca as fi crezut eu macar o clipa ca este in stare sa se configureze singur).

Nu am rezolvat nici acum situatia. Am ocolit-o folosind un router si m-am bazat pe faptul ca implicit calculatoarele isi iau adresa IP de la un server DHCP. Nah ca v-am dat pe spate.

Ce a urmat a fost si mai cumplit. Mi-am reamintit cat de idiot poate fi un Windows de generatie noua atunci cand vrei sa instalezi ceva si trebuie sa te intrebe de 7 ori daca esti sigur ca vrei sa faci acea instalare. Ha ha…m-am prins…de asta i se spune Windows 7. Si mie de ce nu mi-a spus nimeni pana acum sa stiu sa il evit?

O alta chestie stresanta (dar fara legatura cu Microsoft) sunt barile (toolbars) yahoo si ask care iti sunt bagate pe gat la instalarea unor programe. Nu stiu de ce, dar parca ma simt la McDonalds. Asa ca fara sa vreau am dat peste o alta dilema. Cum dracu dezinstalezi un program din Vista sau 7?

Aici solutia a fost mai simpla: Google. Da…de unde era sa stiu ca idiotii au schimbat denumirea si ca Add / Remove Programs se gaseste acum sub alt nume?

Per total, din aproximativ 8 ore petrecute in fata acestor doua calculatoare am facut treaba efectiv 2 ore. Restul timpului m-am holbat ca o maimuta si am dat click-uri anapoda ca un copil de 2 ani care tocmai a descoperit mouse-ul. Halal sisteme de operare. Orice ati spune, ambele mi se par sub XP. Sunt facute pentru prosti, pentru idioti ignoranti pe care nu ii intereseaza decat messengerul si winamp-ul. Pana si Linuxul se straduieste sa fie mai user friendly si chiar reuseste. Uite de asta ma ambitionez sa invat Linux. Pentru ca in ziua cand o sa dispara XP-ul, nu voi avea alta alternativa. Eu nu vreau un sistem de operare care se crede inteligent si imi sugereaza tot felul de rahaturi care nici nu au legatura cu problemele mele. Nu vreau nici un sistem de operare nesigur pe el, care are nevoie de zeci de aprobari din partea mea ca sa execute o sarcina simpla.

Hai ca v-am plictisit…va mai spun o singura chestie si gata: la prima instalare de Linux am reusit sa configurez internetul in mai putin de 1 minut.

Daca sunteti interesati de subiectul „Windows”, data viitoare va voi povesti cat de mult ma scarbesc anumiti blogeri mari cu nasul pe sus care promoveaza campania aia „Fii idiot! Da si tu banii pe un cacat de windows, ca noi suntem frustrati ca ne-am luat teapa…”

Windows

windows 7

  1. Rob
    30 Ianuarie 2010 la 08:24

    Eu unul folosesc Vista, pentru ca asa a venit laptopul meu. S-a intalnit intr-o zi cu Vista pe strada si s-au casatorit. Dar imi place… Nu ma plang. Uneori e mai bine sa sti ce programe iti acceseaza calculatorul, desi, recunosc, la inceput ma stresau si pe mine. Dar dupa cateva tweak-uri in securitate acum foarte rar mai apar.

    Aaa si sugestia mea: Treci pe Mac!

  2. ov1d1u
    1 Februarie 2010 la 04:53

    pfui ce sugestie proasta, auzi la el mac
    ye baby baga tare pe linux ca-i jaba $, jaba infectii
    mi-a placut postu 😀

  3. sebi
    2 Aprilie 2010 la 13:26

    felicitari pentru ce ai scris !!! am dat de postul acesta cautand pe google cum sa fac o noua conexiune pe un laptop cu win7, ieri si azi am facut acelasi lucri si inca nu am reusit sa ma conectez la un modem de la romtelecom cu toate tutorialele citite, simt exact acelasi lucru ce ai simtit si tu, sunt intro situatie ca si a ta doar ca eu am 9 PC si 1 laptop, sper sa o rezolv pana dupa sarbatori.

  4. 28 Aprilie 2010 la 15:04

    Te sustin :)! XP ramane cel mai bun deocamdata… Linuxul are doar un dezavantaj destul de mare… nu se fac prea multe softuri pentru el 😦 dar versiunile mai noi au cam tot ce imi trebuie (mie!… oameni diferiti, necesitati diferite) si totusi am ramas la XP… ca mai folosesc si parintii pc-ul 🙂 postul e super! mai ales a II-a imagine! 🙂

  1. 16 Februarie 2010 la 00:15

Lasă un răspuns

