Prima pagină > Viata de zi cu zi > Mesaje SPAM avansate

Mesaje SPAM avansate

Au inceput sa patrunda si la noi in Romania o noua generatie de mesaje SPAM tot mai avansate, mai complexe si mai greu de separat de mesajele utile de catre filtrele anti-SPAM. In ultima luna de zile am avut de a face cu mai multe tipuri si strategii de astfel de mesaje care si-au atins scopul partial: mesajul a trecut de filtre si m-a pacalit chiar si pe mine facandu-ma sa le deschid si sa le citesc.

Mesajul de tipul raspuns la cerere.
Primesc cam o data pe saptamana un astfel de mesaj. La expeditor are un nume romanesc obisnuit, iar la subiect ceva de genul „Re: cerere formular contact”. Mesajul suna de genul: „Ca urmare a completarii formularului de contact de la noi de pe site, va atasam oferta / va prezentam oferta noastra de preturi si servicii”. WTF?!?

Nu am completat nimic, nici nu va stiu site-ul. Nu sunt interesata de serviciile voastre de rahat, nu sunt bolnava si nu am crize de pierdere a memoriei, nu am dubla personalitate si nici nu practic hipnoza. Deci nu vad cum ati fi putut voi primi de la mine o cerere.

Evident ca daca intri pe site-ul lor, pe care il mentioneaza in mail, nu au nici un formular de contact.

Mesajul de la un prieten.
O singura data am primit un astfel de mesaj. La expeditor era numele tatalui meu (exact asa cum il are el setat). Subiectul nu mai conteaza. Deschid mailul si vad niste porcarii legate de slabit, pastile si nu stiu ce carti de dieta. Imi zic in gand: s-o fi tampit sau ce mi-a trimis tata?

Surpriza vine cand ma uit la mail-ul expeditorului: noreply@domain.com (nu dau domeniul real). Asta mi-a ridicat un semn si mai mare de intrebare: de unde naiba stie orice spammer nenorocit cu cine corespondez eu? Inteleg ca suntem ascultati si monitorizati, dar parca nu orice terchea-berchea avea acces la astfel de date.

Nu am patit eu personal, insa un prieten mi-a spus ca a primit un mesaj de la el. Era acelasi caz ca si cel din intamplarea mea, numai ca la expeditor era trecut numele destinatarului. Freaky, isn’t it?

Mesaje pe bloguri.
Astea au aparut in Romania, dar nu sunt inca traduse, fiind disponibile doar in engleza. Sunt mesaje generate de un robot printr-un algoritm complex care „citeste” articolul, stabileste o lista de cuvinte cheie, cauta pe net alte articole ce se incadreaza la acele cuvinte cheie si copiaza bucati sau paragrafe din aceste articole pe care le insereaza pe blogul tinta. La prima vedere totul este ok, avem de-a face cu un comentariu stufos, pe subiect. Problema este ca algoritmul nu functioneaza perfect si se observa franturi in cadrul unei propozitii, mai ales acolo unde se incearca inserarea unui link pe cuvantul cheie dorit.

Nu am acum timp sa caut, dar printre articolele primite pe feed era unul care trata exact acest subiect al robotilor care comenteaza pe bloguri.

Ce alte tipuri de mesaje SPAM ati primit? Vi s-a intamplat sa primiti un astfel de mesaj de la un prieten sau chiar de la cineva cu numele dvs?

Categorii:Viata de zi cu zi Etichete:,
  1. 26 Februarie 2010 la 01:44

    Si eu primesc zilnic mesaje care ar putea ajunge lejer in spam pentru ca nu prezinta interes de nici un fel si nici solicitate nu sunt aceste emailuri.

  2. 26 Februarie 2010 la 01:59

    Hello,eu am primit unul cu mesaj : ”ce-i pozele astea?!” şi un link.M-am tripat şi am dat click,email.ul venind de la un fost profesor şi de la un fost coleg de facultate.Pe al doilea l-am şi înjurat.

  3. 22 Martie 2010 la 22:40

    Am primit mesaje pe messenger cu un link si intrebarea: recunosti personajul? prima data am dat click, manata de curiozitate. Am primit si cateva mailuri care la expeditor aveau adresa mea 🙂 I wish I knew how they do that

  4. 21 Iulie 2010 la 23:32

    Folosesc un client de mail la care pot seta ca anumite adrese de mail care ma streseaza sa nu mai trimita si a doua oara insa ei folosesc o tehnica noua , la sender apare insasi adresa mea , adica cum ar veni , ma blokez pe mine … bineinteles ca eu nu mi-as trimite mesaje catre mine dar nici pe spamer nu-l pot bloca.

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

