Prima pagină > Prostia umana > Eterna si fascinanta Romanie

Eterna si fascinanta Romanie

Ne tot punem intrebari retorice de genul „De ce nu reusim si noi romanii sa fim in rand cu lumea?”, „De ce o ducem asa rau?” si „De ce este vazuta prost tara noastra peste hotare?”. Raspunsuri sunt multiple, insa se reduc toate la un singur raspuns esential: „Pentru ca asa ne dorim

Sarim peste vesnicele probleme legate de coruptie, hotie, politica si altele pe care oricum noi muritorii de rand nu le putem extirpa sau controla macar. Ma voi canaliza insa spre acele probleme pe care noi muritorii de rand le-am putea rezolva daca am avea vointa.

Problema 1 – clientul nostru – stapanul nostru (afirmatie valida doar cand romanul este client)
Am calatorit mult in afara si am ajuns la concluzia ca nu tiganii, hotii si cersetorii ne sculpteaza imaginea in mintea strainilor. Ei doar o finiseaza. Majoritatea romanilor (si aici as spune 99%) care calatoresc in afara granitelor tarii au un comportament tiganesc / huliganic. Au impresia ca daca au platit 40-50 euro pe o camera la un hotel de 3 stele, ar trebui sa fie tratati regeste, ca doar vorba aia „clientul nostru – stapanul nostru”. Si cum ei sunt stapanii, isi permit sa arunce gunoaiele pe jos, sa vorbeasca tare urle in gura mare, sa se dea in spectacol…ca doar sunt vedete, ce naiba. A si sa nu uit: SA INCALCE REGULILE DE CIRCULATIE sau orice alte reguli locale sau de bun simt.

Deci imaginea ne-o facem singuri. Nu ne-o fac altii. Si atata timp cat ne vom comporta ca niste animale din evul mediu, vom fi priviti ca un popor de animale din evul mediu.

Cea mai e kkt intamplare prin care am trecut implica un grup de romani (3 familii cu copii) cazati la aceeasi pensiune, din Grecia, cu noi. Seara stateau la mancat seminte si baut bere in foisor. Intr-o seara, eu venind din oras, doamnele „s-au bagat in seama” si m-au retinut la o scurta convorbire, timp in care am observat cum barbatii lor, ametiti putin de berile luate la bord, faceau misto de copilul de 8 ani al gazdei. Trecem peste faptul ca il injurau si il faceau prost, ca nu stie romana si nu ii intelege, dar il pusesera la colt si radeau de el. In clipa imediat urmatoare pustiul sa dus la ai lui, i-a adus in curte si a inceput sa arate cu degetul pe „nesimtitii” care au ras de el. Asa tare m-a mahnit intamplarea asta incat imi venea mie sa intru in pamant.
Romanasii nostri erau respectabili, patroni, cu masini straine, inscriptionate cu logourile firmelor lor. Deci nu vorbesc despre amarati care abia abia au strans de o vacanta in Grecia. Oamenii erau umblati prin multe locuri.

Din pacate asa sunt majoritatea. Intamplarea povestita sigur s-a mai intamplat de mii de ori in alte colturi ale lumii.

Problema 2 – clientul nostru – prostul nostru (afirmatie valida doar cand romanul este in postura de a oferi servicii)
Nu stiu cati din voi v-ati lovit de firmele romanesti si ati lucrat si cu firme straine pentru a face o comparatie. Eu am frecvent astfel de probleme datorita jobului meu. Lucrand la o firma destul de mica din provincie, ajungem destul de des la intermedierea unor servicii oferite de terte firme. Si am observat ca in Romania, cu cat o firma este mai mare si mai cunoscuta, cu atat sansele de a lua teapa sau de a fi tratat ca un gunoi cresc.

Am apelat la Serviciul A la o firma din Romania. Dupa 4 zile – NIMIC. Ii contactez telefonic, imi baga o scuza tembela si ma pun sa mai astept 2-3 zile. Pana la urma problema se rezolva intr-o saptamana, doar pe jumatate, si de mantuiala.

Mie jena sa ofer clientului meu asa servicii de kkt, asa ca pe pierderea firmei apelez la serviciile unei companii din afara. Oamenii se scuza ca este vineri si abia luni dimineata se pot apuca de treaba. Este OK pentru mine. Marti dimineata am primit un e-mail de la ei in care ma informau ca si-au facut treaba si imi explicau tot ce au facut si cum…

Am apelat la Serviciul B la o firma mare din Romania (pentru ca in acest caz nu am cum sa apelez la o firma din afara). Prima oara a durat 28 de zile asteptarea mea, pana m-am certat cu ei si am anulat contractul (cu returnarea avansului, etc) Serviciul oferit putea fi finalizat in 1-3 zile. Am apelat la o alta firma, insa de data asta am avut noroc sa intalnesc persoana potrivita care mi-a explicat politica firmei: cererile clientilor sunt puse pe lista de asteptare si cand are cineva chef, le opereaza. Daca vreau ca serviciul sa imi fie oferit in cateva zile, va trebui sa dau mai multe telefoane si sa intervin pe ici pe colo. Si s-a rezolvat. AM UN GUST AMAR si ma ia ameteala cand ma gandesc ca iar va trebui sa apelez la ei. Asa nesimtiti cum sunt, imi rezolva problemele, la alte firme iau teapa 100%.

Am o prietena plecata in afara care si-a facut o firma si ofera servicii pentru clienti din Romania. Acum o luna de zile cand am vorbit cu ea era foarte dezgustata de romani si a spus ca se reprofileaza pe clienti din alte tari. In Romania are sanse mari sa dea faliment pentru ca romanul din postura de client este jegos, infumurat, zgarcit, sarac. Un client din alta tara e mai normal. Nu are aere de vedeta, nu i se pare ca serviciile sunt scumpe, nu pretinde luna de pe cer.

Si as mai putea continua cu povestirile, insa o voi face in alt articol.

Categorii:Prostia umana Etichete:
  1. 8 Martie 2010 la 14:17

    La mulți ani!nouă 🙂 În această zi superbă de primăvară îți doresc să fii înconjurată de dragoste, răsfațată, alintată, să ai tot ce ți-ai propus. Îți doresc să poți zbura spre ceruri, in cautarea unei noi aventuri pe căile periculoase și întortocheate ale dragostei, să fii ceea ce nu ai fost niciodată, să fii dorită.

  2. Adrian Enaru
    8 Martie 2010 la 20:37

    La multi ani! 🙂

  3. 17 Martie 2010 la 16:33

    Multumesc pentru urari!

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

