Prima pagină > Viata de zi cu zi > Navetisti de secol 21

Navetisti de secol 21

Am avut o perioada de 2 ani de zile, pe timpul facultatii, cand mergeam acasa la parinti cu trenul, la fiecare 2-3 saptamani, in week-end. Erau doua chestii care imi provocau scarba la mersul cu trenul: navetistii si mizeria. Iarna mai mergea, insa cum dadea caldura, mirosurile deveneau insuportabile. Miros de transpiratie, de urina sau de branza de vaci. Si mai erau anumite statii in care numarul navetistilor era impresionant, trenul se umplea si nu mai aveai spatiu nici sa respiri.

Apoi au aparut autocare si maxi-taxi-uri pe rutele frecventate de mine si am renuntat la trenuri. O vreme a fost bine, pana cand preturile au devenit accesibile navetistilor si au fost invadate si aceste mijloace de transport de ei. Si implicit de mirosuri care mai de care mai ciudate.

Nici cu autocarul sau maxi-taxi-ul nu mai merg de ani buni de zile (cred ca ultima data m-am urcat in autocar in 2006). Acum am masina, si nu m-as desparti de ea nici in ruptul capului…

Exista insa destinatii catre care nu poti merge cu masina asa usor, si apelezi la avion. Ei bine, se pare ca si avionul a devenit un mijloc de transport al navetistilor. Si, DA, si acolo au ajuns mirosurile de urina si transpiratie.

Ultima oara cand am calatorit cu avionul am ramas cu o impresie de mijloc de transport select, civilizat, curat. Acest lucru se intampla cu doar 2 ani de zile in urma, si mai precizez ca nu am zburat decat de pe Otopeni.

Saptamana trecuta a trebuit sa plec pentru 4 zile si solutia a fost un avion low-cost (doar cu numele, pentru ca inainte cu o saptamana de plecare preturile exlodeaza si devin comparative cu ale celorlalte companii) cu plecare de pe Baneasa. „Aerogara” cred ca este cuvantul potrivit pentru cladirea ce seamana cu o sala de asteptare din Gara de Nord, cu toalete infecte, cu cersetori care se plimba in voie pe unde vor ei si cu un terminal al sosirilor asemanator cu o spalatorie auto.

aerogara baneasa

Preturile destul de piperate la parcare sau la o simpla cafea. Doar esti in aeroport…deci se presupune ca ai bani la tine si iti permiti sa dai 2 lei pe o cafea de 2 bani.

La urcarea in avion situatia mi s-a parut extrem de similara cu cea intalnita in trenuri in urma cu multi ani de zile in urma. Oameni simpli, obositi, navetisti imbracati saracacios, al caror unic bagaj era o punga de plastic sau chiar nimic. Deocamdata procentul lor nu depaseste 50% din numarul pasagerilor, insa imi dau seama ca incet incet si acest mijloc de transport se transforma intr-unul folosit de navetisti. Doar trebuie sa evolueze si ei, nu mai muncesc prin capitala ci prin strainatate. Si in week-end se intorc acasa, la tara.

Haideti, nu ma judecati prea aspru, ca am dreptate…

  1. tancu23
    10 Aprilie 2010 la 12:16

    A trebuit sa impart niste premii la 12 persoane si v-am ales si pe dumneavoastra. Intrati pe blogul meu pentru a revendica premiul si daca doriti pentru a continua transmiterea lui.

  2. 19 Aprilie 2010 la 20:41

    cata dreptate… nu ma deranjeaza oamenii… doar mirosurile…! si lor li se pare normal 😦 trist! 😦 nu evoluam deloc… cel putin majoritatea… dar stii ce-i mai trist decat asta? unii nici nu concep sa evolueze… se multumesc cu statutul lor actual… as scrie mai mult, dar nu gasesc cuvintele potrivite acum.

  3. 21 Iulie 2010 la 23:11

    Ai dreptate si ai avut si putin noroc….pentru ca ai intalnit doar miros de branza de vaci si nu si de oaie… 🙂

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

