Prima pagină > Pasiuni > Vacanta in Noua Zeelanda IV

Vacanta in Noua Zeelanda IV

Odata ce am vazut cam tot ce am vrut in Wellington, am decis sa–mi continui aventura spre sud. Uite asa am ajuns in Christchurch, cel mai mare oras din Insula de Sud. Primul lucru care l-am observat aici a fost multitudinea de chinezi si japonezi. Erau peste tot, pe strada prin hoteluri, prin barui si cluburi. Parca eram in China. Am observat imediat ca sunt foarte prietenosi, desi habar nu aveam ce vorbeau chiar si atunci cand ziceau ceva in Engleza.


Referitor la oras, e cel mai linistit din toate 4 vizitate. In plus, se observa latura traditionala mai mult. Exista intradevar modernizari la nivel de infrastructura dar am apreciat faptul ca si-a pastrat aspectele arhitecturale din trecut. Numeroase cladiri vechi inca se pastreaza si s-a vazut faptul ca erau intretinute si respectate. Ceea ce m-a impresionat in Christchurch a fost linia de tramvai. Deci chiar m-a facut sa ma simt ca acasa desi nu-mi venea sa cred. Tramvaiul este folosit doar pentru turisti in zona centrala a orasului si nu este un mijloc de transport regulat ca trenul sau autobuzul.

tramvai christchurch

Ca atractii principale am ales sa vad Gradina Botanica care era amenajata impecabil. In gradina am avut ocazia sa apreciez o flora unica. Peste 250 de specii de trandafiri era expuse, pe langa alte plante cu adevarat ireale, iar intrarea era libera pentru toata lumea. Si pentru ca oricum era frig am zis ca vizitez si Centru Arctic. Acesta reconstituie conditiile de trai din Antarctica intr-un cadru 4D ce poate fi foarte real pentru unii. Am experimentat si eu violenta unei furtuni la pol iar tehnologia 4D chiar a reusit sa contureze viata in Antarctica, pe care nu stiu daca as avea curaj s-o vizitez. Asa in mare chiar mi-a placut Christchurch pentru ca a fost diferit, mult mai traditional decat celelalte 3 orase.

In continuare, intreaga mea aventura in Noua Zeelanda se apropria de sfarsit. Dupa ce m-am cazat la Base Christchurch, un hostel foarte dragut din oras unde am platit 20$ pe noapte, am decis ca era tipul sa ma intorc acasa. Deoarece din Christchurch pana in Auckald era destul de complicat de mers cu trenul si apoi cu ferryboatul, si apoi iar cu trenul, am decis sa iau avionul. Am luat o cursa Christchurch – Auckland si din Auckland calatoria de 26 de ore cu escala la Paris, Los Angeles, Bucuresti care urma sa ma „intinereasca” cu cateva ore.

Pe ansamblu, Noua Zeelanda este o tara ce trebuie vizitata. Nivelul de trai, lumea si atractiile sunt de nedescris in ciuda faptului ca se afla atat de departe de restul tarilor, undeva uitata intr-un ocean mare si adanc.

Categorii:Pasiuni Etichete:,
  1. Niciun comentariu până acum.
  1. 16 Octombrie 2010 la 16:21
  2. 1 Iulie 2011 la 01:08

Lasă un răspuns

